missie & visie
Studiecentrum Zuid biedt een scala aan studie ondersteunende diensten voor kinderen, jongeren en (jong)volwassenen.
Zij doet dit met professionele, enthousiaste mensen. Haar aanpak is persoonlijk en effectief.
Naast het bieden van structuur, rust en controle werken wij aan een goede relatie met de leerling in een prettige sfeer. Dit leidt tot resultaat.
Zij doet dit met professionele, enthousiaste mensen. Haar aanpak is persoonlijk en effectief.
Naast het bieden van structuur, rust en controle werken wij aan een goede relatie met de leerling in een prettige sfeer. Dit leidt tot resultaat.
directie inge van rooijen
Bedankt voor uw belangstelling voor Studiecentrum Zuid. Sinds 2011 ben ik
eigenaar / directeur. Ik sta met veel plezier en enthousiasme voor een organisatie die een steeds groeiend aanbod van diensten voor kinderen, jongeren en (jong)volwassenen biedt. Onze persoonlijke en laagdrempelige aanpak is onze kracht! Ik studeerde zelf Gezondheidswetenschappen aan de Universiteit van Maastricht. Na verschillende leidinggevende functies in de gezondheidszorg, heb ik gekozen voor mijn eigen weg. Met veel trots stel ik u voor aan onze begeleiders! |
ONZE BEGELEIDERS
Frank Pijls |
Ik heb gestudeerd aan de HTS in Heerlen. Onder andere in de industriële automatisering gewerkt maar ook als docent bij Gilde Opleidingen in de computertechniek.
Een paar jaar geleden heb mijn tweede graads bevoegdheid als wiskundedocent behaald bij Fontys Hogescholen in Sittard. Ik begeleid bij het Studie Centrum Zuid leerlingen in de Bèta vakken. De mooiste waardering van mijn begeleiding haal ik uit het zien groeien van de leerling in zelfvertrouwen. Het beste wat je een kind kunt geven is dat hij zijn eigen capaciteiten ontwikkelt, waardoor het zelfvertrouwen toeneemt en succeservaringen ervoor zorgen dat de intrinsieke motivatie stijgt. Als ik zie dat leerlingen op een ontspannen manier, in een veilige omgeving, met professionele begeleiding, gemotiveerd met de leerstof aan de slag gaan, geeft dat veel voldoening. Iedere leerling is uniek en heeft zijn eigen kwaliteiten en talenten; Een VMBO-er is net zo waardevol als mens als een gymnasiast. Samenwerken met respect voor elkaar is in mijn ogen een essentiële vaardigheid die ik wil versterken zodat het besef van onderlinge verbondenheid groeit. |
saskia veeter |
Na het Atheneum en de HBO - opleiding Bouwkunde kwam ik uiteindelijk terecht bij personeelsbemiddeling. Daar merkte ik dat ik het heel leuk vind om mensen te helpen, te coachen en om kennis over te dragen. Daarom heb ik naast mijn werk een HBO opleiding Psychologie en Coaching gevolgd. Sinds januari 2016 werk ik bij Studiecentrum Zuid.
"Het allermooiste vind ik als ik een leerling kan helpen die over zijn eigen kunnen begint te twijfelen tijdens de studie. Als ik die leerling weer lachend en met goede moed naar huis zie gaan, dan heb ik een topdag gehad!" Zelf blijf ik ook leergierig. Nadat ik de opleiding Kindercoach met goed gevolg heb afgesloten, ben ik begonnen met de HBO-bachelor Toegepaste psychologie - specialisatie GGZ kinderen en jeugd. Zo ontwikkelen we ons om uw kinderen nog beter te kunnen begeleiden. |
lotte leers |
Ik studeer aardrijkskunde aan de lerarenopleiding Fontys in Sittard. Daarom loop ik stage op verschillende middelbare scholen en deed veel ervaring op met lesgeven en individuele begeleiding van leerlingen. Ik werk sinds begin 2015 bij Studiecentrum Zuid. Het persoonlijke contact met de leerlingen vind ik een van de leukste aspecten van het werken bij Studiecentrum Zuid. Elke leerling is anders en dit zorgt voor een uitdaging. Het is belangrijk om een leerling te leren kennen, zodat je erachter komt op welke manier je hem/haar het beste kan helpen. Tevens zorgt het persoonlijk contact voor een vertrouwensband die het leef- en werkklimaat binnen de groep bevordert en daarnaast de prestaties van de leerling positief beïnvloedt..
|
ivan ramakers |
Na het behalen van mijn HBO-diploma Management Toerisme (NHTV Breda) ben ik in 2017 gestart bij Studiecentrum Zuid. Naast mijn werkzaamheden heb ik medio juni 2020 de universitaire opleiding Communicatiewetenschap succesvol afgerond.
Binnen Studiecentrum Zuid bied ik met veel plezier middelbare scholieren ondersteuning op het gebied van plannen en het leren van huiswerk taken. Daarnaast verzorg ik bijlessen in de vakken (bedrijfs)economie en wiskunde. Mijn economische achtergrond vormt daarbij een uitstekende basis om zowel praktijk als theorie te combineren tot sprekende voorbeelden. De meeste voldoening haal ik uit de kleine aspecten van huiswerkbegeleiding: trotse appjes waarin behaalde punten worden gedeeld; een glimlach vol van voldoening; het opbouwen van een wederzijdse (vertrouwens)band met leerlingen; en ga zo maar door. De communicatie met leerlingen vind ik bijzonder en uniek; gezamenlijk overleg met maar één doel: scoren! Mijn uitgangspunt daarbij is: ‘Herhalen is de basis van het leerproces’. Daarvoor moet je soms een beetje streng zijn… maar wel op de juiste manier! Mijn motto luidt dan ook: winnaars geven nooit op; mensen die opgeven winnen nooit. |
mart smeets |
De middelbare school is een tijd waar velen hopelijk met plezier naar terug kijken. Na een studie Aardwetenschappen, waar kennis van natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde en aardrijkskunde wordt gecombineerd, heb ik een tijdje bij een adviesbureau gewerkt. In die snelle molen was helaas geen tijd om stil te staan bij de grote wereld om ons heen. Daarom ben ik begonnen met de docentenopleiding Biologie in Nijmegen. Er is niets mooiers dan de interesse te weten prikkelen naar het onbekende. Vanaf schooljaar 2019-2020 ben ik werkzaam bij Studiecentrum Zuid in de huiswerkbegeleiding en bijlessen. Uiteraard kan het begrijpen van de wondere wereld soms behoorlijk lastig zijn, maar met duidelijke voorbeelden en rustige uitleg hoop ik dat we er samen uitkomen. Zo komt het ook voor dat leerlingen eigenlijk meer weten dan ze denken te weten. Door samen de puzzelstukjes in elkaar te passen wordt vaak het grote plaatje duidelijk. Heerlijk als je merkt dat alles samenvalt! Daar krijg ik nou energie van.
|