Klachtenreglement WMO
1. Indien de cliënt zijn ongenoegen wil uiten over de zorgaanbieder, kan dat direct bij de
zorgaanbieder. De organisatie beoordeelt eerst de mogelijkheid tot het arrangeren van een gesprek
tussen klager en beklaagde om het ongenoegen uit te spreken en op te lossen.
Indien door middel van dit gesprek het ongenoegen niet kan worden weggenomen en/of een gesprek
zoals hiervoor bedoeld door klager en/of beklaagde niet gewenst is, kan de organisatie een
bemiddelaar aanwijzen door wie een gesprek tot stand wordt gebracht; met als doel het ongenoegen
alsnog weg te nemen. Indien ook dit niet leidt tot het gewenste resultaat dan kan de cliënt contact
opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie via de website
www.klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen/
Het klachtenreglement van Klachtenportaal Zorg is terug te vinden op de website
www.studiecentrumzuid.nl . / Begeleidingscentrum Zuid.
2.a. Jeugdhulp: wanneer cliënt in contact wil komen met een vertrouwenspersoon kan dit via
het AKJ (advies en meldpunt klachten jeugd). Het AKJ is de landelijke organisatie van de
vertrouwenspersonen voor de jeugdhulp. Via hun website ww.akj.nl of telefonisch via 088 555 100
kan de cliënt met hen contact opnemen. Meer informatie over het AKJ en wat zij voor cliënt kunnen
betekenen is terug te vinden op hun website.
2.b. WMO: indien de cliënt zijn ongenoegen wil uiten over de zorgaanbieder, kan dat direct bij de
zorgaanbieder of bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Client kan contact opnemen met de
onafhankelijke klachtenfunctionaris via de website: www.klachtenportaalzorg.nl of door een e-mail
te sturen naar info@klachtenportaalzorg.nl.
3.a. De vertrouwensfunctionaris voor Wmo clienten is Mw. F. Muris. U kunt haar bereiken via
telefoonnummer: 06 25253221 of door een mail te sturen naar f.muris@mecuma.nl.
zorgaanbieder. De organisatie beoordeelt eerst de mogelijkheid tot het arrangeren van een gesprek
tussen klager en beklaagde om het ongenoegen uit te spreken en op te lossen.
Indien door middel van dit gesprek het ongenoegen niet kan worden weggenomen en/of een gesprek
zoals hiervoor bedoeld door klager en/of beklaagde niet gewenst is, kan de organisatie een
bemiddelaar aanwijzen door wie een gesprek tot stand wordt gebracht; met als doel het ongenoegen
alsnog weg te nemen. Indien ook dit niet leidt tot het gewenste resultaat dan kan de cliënt contact
opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie via de website
www.klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen/
Het klachtenreglement van Klachtenportaal Zorg is terug te vinden op de website
www.studiecentrumzuid.nl . / Begeleidingscentrum Zuid.
2.a. Jeugdhulp: wanneer cliënt in contact wil komen met een vertrouwenspersoon kan dit via
het AKJ (advies en meldpunt klachten jeugd). Het AKJ is de landelijke organisatie van de
vertrouwenspersonen voor de jeugdhulp. Via hun website ww.akj.nl of telefonisch via 088 555 100
kan de cliënt met hen contact opnemen. Meer informatie over het AKJ en wat zij voor cliënt kunnen
betekenen is terug te vinden op hun website.
2.b. WMO: indien de cliënt zijn ongenoegen wil uiten over de zorgaanbieder, kan dat direct bij de
zorgaanbieder of bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Client kan contact opnemen met de
onafhankelijke klachtenfunctionaris via de website: www.klachtenportaalzorg.nl of door een e-mail
te sturen naar info@klachtenportaalzorg.nl.
3.a. De vertrouwensfunctionaris voor Wmo clienten is Mw. F. Muris. U kunt haar bereiken via
telefoonnummer: 06 25253221 of door een mail te sturen naar f.muris@mecuma.nl.

2020_klachtenreglement_kpz_wmo.pdf | |
File Size: | 211 kb |
File Type: |